Het op jonge leeftijd – spelenderwijs – opdoen van codeerervaring maakt dat kinderen goed voorbereid zijn op hun leven in een steeds meer digitale wereld.
Coderen, ofwel programmeren, is niet meer weg te denken uit het onderwijs. Tegelijkertijd is het belangrijk om het fysieke leren niet té vroeg in te ruilen voor meer abstracte of statische activiteiten, zoals een spel op de iPad. Digitaal leren kan ook anders!
Rolf Connect slaat met een serie educatieve ontwikkelingsmaterialen en de HUB – dé educatieve spelcomputer voor het jonge kind – een brug tussen de fysieke en digitale leerwereld.
De HUB is onderdeel van Rolf Connect. Bij de HUB horen educatieve ontwikkelingsmaterialen die aansluiten bij de SLO-doelstellingen. Op dit moment zijn de materialen Getalbegrip & rekenen, Coderen, Storytelling en Kleur en vorm beschikbaar. We ontwikkelen continu nieuwe materialen voor de HUB, die aansluiten bij de verschillende ontwikkelingsfasen.
Luuk ontdekt de onbegrensde mogelijkheden van Rolf Connect Coderen met de HUB:
Rolf Connect Coderen met de HUB daagt kinderen uit om, vanuit de context van een ruimtereis, basis-programmeervaardigheden op te doen. Hierbij komen de volgende ontwikkelingsdoelen aan bod:
in een kartonnen doos met deksel.
Rolf Connect – Coderen is een spel voor 1 of 2 spelers, vanaf 5 jaar en kan grotendeels alleen worden gespeeld met de Rolf Connect HUB.
In onze handige flyer geven we je ideeën om Rolf Connect – Coderen in jouw groep in te zetten.